Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Jobb och vårdcentralen i onsdags..

Av Pernilla Israelsson - 26 maj 2012 21:59

Dagen började med att jag körde moped till jobbet. Vi hade vikarier den dagen. Carola, Eija och Rosa var på en shoppingtur till IKEA i happis. De skulle köpa lite grejer till jobbet. Vi hade musik med Ivar. TRÅKIGT!!! Kl. 10:22 ringde min mobil då vi hade musik. Det var Å :) som ringde och jag visste nästan att det var hon eftersom det var skyddat nummer. Blev glad då Å :) ringde. Hon sa att jag har en tid kl. 14:15 på vårdecentralen och Å :) frågade om det var en bra tid. Jag sa att det var en bra tid. Å :) sa att jag skulle komma till f hus först kl. 14:00 så vi hinner gå till vårdcentralen i lugn och ro. Å :) frågade hur det var med mig också. Kl. 10:45 åt jag lunch. Kl. 11:30 körde jag moped hem till sommarstugan. Kl. 13:45 skjutsade svärfar mig in till stan. Jag gick mot f hus. Var där exakt kl. 14:00. Å :) och jag gick mot vårdcentralen. Vi kom i tid. Jag fick prata med en och säga hur jag känner mig. Å :) var med under samtalet och jag ville att Å :) skulle vara med. Hon hjälpte mig att berätta om jag tyckte det var jobbigt att säga nåt. Tur att jag hade Å :) med under samtalet. Glad över det. Hon som vi pratade med sa att jag skulle hämta ut en medicin (sertralin) som hjälper mot nedstämdhet. Sen efter samtalet skulle jag ta blodprov. Jag sa att jag inte tycker om sprutor så Å :) sa att jag fick hålla hennes hand då de stack in sprutan. Kl. 15:15 gick vi till apoteket renen. Där hämtade jag ut medicinen. Efter det följde jag med Å :) tillbaka till f hus. Jag fick dricka te och äta en skorpa. Vi satt och pratade en stund. Sen kom Stefan och hämtade mig. Idag är det fyra dagar jag har tagit medicinen. En halv tablett i en vecka och sen blir det en hel. På måndag är det jobb igen. Tråkigt. Suck. 


Har ont i magen. Aj. Har haft ont i magen i tre dagar och det har inte gått över än :(


Hoppas att Loreen vinner eurovision song contest 2012. Heeeja Loreen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Israelsson - 6 maj 2013 21:15

Nyser, har huvudvärk och fryser. Bara inte febern kommer tillbaka. Har inte inte tid att vara sjuk mer. Idag har jag fått träffat Marita :) Längtar i sommar då vi ska flytta till Öjebyn. Bäcken fröknarna ska komma och hälsa på i våran nya lägenhet i ...

Av Pernilla Israelsson - 21 april 2013 20:23

Idag hade vi lite och göra. Älsklingen kom på att vi kunde åka till Arvidsjaur och hälsa på lill Jörgen och jag tyckte att det var bra förslag. Ove kom till lill Jörgen. Det var kul att få träffa vännerna från Arvidsjaur. Det blev inte av att träffa ...

Av Pernilla Israelsson - 11 januari 2013 20:06

Har sett postkod miljonären nyss. Nu blir det att fortsätta se på tv. Kl. 21:30 ska jag se farmen. Nu blir det att lösa sudoku och njuta av remi mint och cola och se på tv. Det kallar jag fredagsmys i stugan....

Av Pernilla Israelsson - 13 november 2012 11:32

Idag är det tisdag och just nu är det lunchrast på jobbet. Kl. 12:00 är det friskvård med världens bästa Eva. Det ska bli himla kul. Igår kl. 15:00 var Moa och jag på ögonmottagningen på Pite älvdals sjukhus. Moa ska få börja använda lapp på ett öga....

Av Pernilla Israelsson - 7 oktober 2012 19:37

Varför känns allting jobbigt just nu? Vad är det fel på medicinen som inte hjälper en att må bra? Jag står inte ut längre med att ta medicin, men jag måste ta den varje dag. SUCK! Har slutat på gästgivaren och det känns både roligt och tråkigt. Vad s...

Presentation


Min dotter :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards